Šylant klimatui vis populiaresnis tampa žiemos buriavimas ledrogėmis. Jau kelintus metus paeiliui didžiąją žiemos dalį ledas lieka švarus, nepadengtas storu sniego sluoksniu, o tai idealios sąlygos ledrogėms.
LEDROGĖS
Ledrogėmis lėkti yra gerokai paprasčiau negu burlente, bet reikalingos kelių, alkūnių, galvos ir kitos apsaugos. Ledrogės čiuožia apie du kartus greičiau negu jas varantis vėjas, todėl paties vėjo reikia gerokai mažiau, mažesnių burių. Vidutinis greitis – 50-60km/h.
KONSTRUKCIJA
Dažniausiai naudojamos keturių arba trijų pavažų ledrogės. Jos valdomos lentos palenkimu, panašiai kaip riedlentės. Lenkimo perdavimo į pavažas mechanizmai panašūs į riedlenčių arba dar paprastesni.
PAVAŽOS
Nerūdijančio plieno pavažos yra viena preciziškiausių ledrogių dalių. Kiekvienas lenktynininkas turi po kelis komplektus pavažų skirtingoms sąlygoms ir skirtingoms lenktynėms. Didžiausiam greičiui išvystyti pavažos turi būti idealiai lygiagrečiai išstatytos, idealiai tiesios, pagaląstos ledo būklę atitinkančiu kampu. Šaltam orui ir ledui aštresnės, minkštesniam šiltam ledui, bukesnės.
BURĖS
Tinka visos burės. Varžybose dažniausiai naudojamos slalominės, pasivažinėjimams savo malonumui tinka ir paprastesnės freeraidinės ar bangoms skirtos burės.
VARŽYBOS
Varžomasi slalomo arba priešvėjinėje-pavėjinėje kurso distancijoje. Greičiai dideli, varžybinės įtampos ir džiaugsmo tikrai pakanka, pro akis skrieja puikūs Pažaislio vienuolyno ansamblio vaizdai ir suakmenėję iš siaubo žvejų veidai. Prisijunkite!
Gero vėjo!
Gintas Lapėnas
LTU89