NAUJIENOS

SUP irklentė su keturiais pelekais, stovėsenos, irklo ilgis, SUP surf camp’as

Šiemet rudeniop pakeičiau savo seną gerą Fanatic ProWave 8’9″ į naujesnę kiek mažesnę 8’8″. Ilgių skirtumas tik vienas colis, tūrio – 6 litrai. Pagrindinis pokytis įvyko irklentės tūrio paskirstyme. Naujos Fanatic ProWave uodega gerokai plonesnė, kraštai nuolaidesni, kad koja būtų arčiau vandens ir posūkyje galima būtų paspausti stipriau, suktis radikaliau. O šiaip lenta pakankamai didelė, plaukiant pakanka laikyti tik skersinį pastovumą. Mažesnės jau nepastovios ir išilgai.

Pelekai
Keturi pelekai lentą pastato tarsi ant bėgių. Ji puikiai greitėja nesiblaškydama, gerai prilipusi prie bangos, gerai laikosi ant nuožulnios plokštumos. Pradėti posūkį sunkiau negu su trimis pelekais. Tenka labai griežtai lenkti lentą. Keturi pelekai gerai veiktų didesnėse negu 2m bangose. Nuo tokių bangų lenta gerai įsibėgėja, turi pakankamai vietos posūkiams.
Trys pelekai daro lentą labai gyva, lengvai besisukančia, lengvai užkertančia. Didelėse bangose didėjant greičiui ji labai greitai užsinori sukti, kartais darosi sunku išnaudoti visą bangos veidą. Jai pakanka 1m bangos viršutinės dalies. Trijų pelekų derinys tinka mažesnėms bangoms.

Stovėsenos
Raižant bangas tenka nemažai judėti ant pačios lentos, nes kiekvienas elementas atliekamas stovint skirtingose vietose. Naujoje lentoje atsirado papildomos variacijos stumdant pėdas nuo lentos vidurio link borto.

SUP stovėsenos
Lygiagreti – nuplaukimui iki bangos,  sukiojimuisi, bangos laukimui.
Bangos gaudymo – stovima ant priekinės kojos, galinė lengvai liečia denį nykščiu. To reikia, kad lenta atsigultų ant bangos ir imtų čiuožti ja. Lenta atsistos piestu ir praras greitį, jei galinė koja bus apkrauta, pastatyta pilna pėda. Į ją stoju kai jau matau kurią bangą imsiu. Stovėsena trunka 3-10 yrių nuo pasisukimo nuo bangos iki bangos spyrio į užpakalį ir čiuožimo pradžios.
Greitėjimo – greičio generavimui čiuožiant nuo bangos neirkluojant. Tai jau čiuožimo režimas.Pėdų padėtis kiekvienai lentai skirtinga. Svarbiausia, kad lenta nevilktų vandens galu ir leistų irklentei įsibėgėti kaip galima greičiau. Stovėsena platesnė negu gaudant bangą, nes greitis to reikalauja.
Posūkio – apatiniam ir viršutiniam posūkiui. Galinė koja nuslenka iki pat atramos gale. Tokia stovėsena trunka labai trumpai, sekundės dalį. Tai panašu į trumpą pritūpimą su grįžimu. Po posūkio pėda grąžinama į greitėjimo poziciją.
Naujoji lenta pakankamai gerai sukasi ir pėdai esant greitėjimo pozicijosje, bet arčiau krašto (5). Po posūkio pėda grąžinama arčiau lentos vidurio.
Pagrindas išlieka tas pats – čiuožiant pėdos lieka ant lentos išilginės ašies.
Pėdų pozicijos keičiamos ne šokinėjant, o švelniai greitai stumdant pėdas deniu. Per  laiko tarpą tarp apatinio ir viršutinio posūkių (0,5-1 s) stovėsena pakeičiama 2-3 kartus. Neprišokinėsi. Filmuose tai gerai matoma kai žinai, o jei lentos labai mažos, tai gali ir nesimatyti, nes pėdos nestumdomos.
Bangos suraižymas su dviem užkirtimais atrodytų taip: 1-2-3-4-3-4-3-4-3-4-3-1.

Išsiirklavimo nuo bangos stovėsena. Stovima ant priekinės kojos, galinė koja remiasi tik didžiuoju pirrštu.

Bangos gaudymo stovėsena. Stovima ant priekinės kojos, galinė koja remiasi tik didžiuoju pirštu, kad neskandintų lentos galo. Į tokią stovėseną stoju kai iki bangos gaudymo krypties lieka 90 laipsnių.

Posūkio

Posūkio stovėsena. Galinė koja stovi ant galinio juodo kilimėlio už oranžinės linijos ir remiasi į atramą.

Irklo ilgis
Sezoną pradėjau su „ūgis + rankenėlė“ ilgio irklu, žiemą susitrumpinau dar coliu. Dabar irklas beveik mano ūgio. Trumpesniu irklu gaudyti bangą tapo netgi geriau. Nebeliko erdvės rankų darbui. Tuos 5-6 yrius dirba visas kūnas įtemptomis rankomis, maksimaliai, pilnu persisukimu. Su ilgesniu irklu greitai kapojant dalis jėgos vis nukrypdavo tai į ranką, tai į peties laužimą. Rankytės plonos, petukų sąnariai plonyčiais raumenukais apvynioti ir dažnai lemiamu momentu nepatraukdavo. Banga nueidavo. Tekdavo sau pasakas sekti, kad sekanti banga bus geresnė arba vieta blogai pasirinkta. Taigi yris gerokai pailgėjo ir tapo galingesniu. Greitasis tapšnojimas imant bangą tapo nebepatogus.
Trumpesnis irklas gerokai pažemino stovėseną, mažiau kliūna kaitaliojant irklavimo puses lekiant nuo bangos.
Tokia šių metų patirtis.

SUP surf campas
Visus bangų raižymo elementus treniruojame Trakuose vykstančiose treniruotėse šiltuoju sezono metu. Žiemą lieka bendrasis fizinis pasiruošimas salėse. Bangų gaudymas yra didžiulis stresas. Žinoti ir kažką mokėti dažnai neužtenka. Reikia būti geriausios formos bent jau sau norint susirinkti bangas. Savaitę kitą neirkluojant arba sėdint biure nelabai kas lieka iš kūno.

Vasario pabaigoje – kovo mėn. rengiame SUP irklenčių Surf campą Tenerifėje. Ruoškitės, junkitės. Daugiau informacijos paskelbsime po švenčių maratono.

SUP surf campas Tenerifėje. Nes ten visada vasara ir bangos.

SUP surf campas Tenerifėje. Nes ten visada vasara ir bangos.

Gerų bangų!
Gintas Lapėnas
ISA SUP instruktorius