2009.08.11
Formula Windsurfing Eurocup Leba 2009
Kaip industrija juda pirmyn – savadadarbiai patobulinimai
Papildyta!
Apie tai, ką pamatėme Leboje, apie ką sužinojome.
Organizatoriai, o tiksliau gelbėtojai buvo gerai pasiruošę. Pliaže stovėjo sunkvežimis, o po jūrą lakstė kateris su plūduru virš galvų. Plūdūras neleidžia kateriui apsiversti aukštyn dugnu, o jeigu tai nutinka, tai variklis lieka sausas, o pats kateris greitai atsistato savaime.
Varžybų nugalėtojas Voitekas visus gąsdino dvigubai platesniu giku, ilgomis trapvirvėmis ir nežmonišku profilio gyliu:
Nuotr. iš Sean O’Brien AUS120 fotogalerijos.
Gikų rekonstrukcijoje nebeliko magijos. Viskas daroma naudojant metalo pjūkliuką, anglį, stiklo audinį ir kokybišką epoksidinę dervą, kuri nebūtinai yra karšto kietėjimo.
Imant Voiteko pavyzdį perdaromi pagrindiniai giko mazgai. Praplatinamas arba bent pakeičiamas giko priekio kampas:
Naudojami du giko šotinio kampo variantai. Visiškai platus galas patogesnis gaminant ir lengvesnis. Laiptiškai susiaurintas galas reikalauja daugiau darbo, sunkesnis, bet nekabina vandens kritiniais momentais. Jis platesnis centimetru kitu negu gikas plokščiu galu. Radikalūs giko perdirbimai turi ir neigiamą pusę. Gikas tampa praktiškai vieno ilgio, nereguliuojamu daiktu. Yra prasmė juos tokius ir gaminti – monokokinius, be jokio reguliavimo:
Bet išplatintiems per vidurį gikams nebereikia plačių uodegų. Perdaromas siauro galo kampas:
Giko vidurys pjaunamas iškart už reguliavimo sistemos ir klijuojamas. Niekas negalėjo pasakyti kiek sluoksnių anglies vyniojama. Viskas daroma iš akies, o viršuje uždedamas plonas stiklo audinio sluoksnis. Matomas skirtumas tarp serijinio ir praplatinto giko pločio (baltas popieriaus lapas 297x210mm):
Latviai gikų perdirbime jau patyrę. Gavome iš jų kelis gikus perdirbtais priekiais ir galais:
Be grynai funkcinių, burės profilio gylį didinančių perdirbimų matėme gikų su eksperimentiinėmis kamštinėmis dangomis. Atrodo gerai:
Mano kietas startinis šotas nepasiteisino. Neįsikirtau. viskas paprasčiau su paprastu šotu. Laikymo patogumą bandysiu spręsti naudodamas jachtose naudojamą lengvą trapecijos rankenėlę:
Ką dar galima patobulinti ant giko?
Švedas SWE8 naudojo “nesibaigiančios” virvutės sistemą. Plaukimo metu nereikia jaudintis, kad kažkurioje pusėje pritrūks virvutės burės atleidimui pilnuose kursuose. Virvutė tiesiog sukasi ratu ir niekada nesibaigia (raudonai balta virvutė):
Gražus šotinio kampo sprendimas:
Vyko eksperimentai su burės “S” profiliu. “S”inimo sumažinimui į latės kišenę kišamas papildomas anglies vamzdelis (naudojamas aitvaruose, EXEL gamybos):
FW lentos buvo “užšaldytos” dvejiems metams. Gamintojas negali keisti modelio dažniau.
Pernai labai gerai per silpną vėją lakstęs Denis Littel šiemet vėl plaukė F2 Z su labai stipriai nupjautu peleku. Pernai buvusios populiarios plokštės šiemet vėl nebemadingos. Pernai F2 atsisakė anglies dugne. Vietoj anglies naudojamas akrilinis sendvičo putplastis.
Visas veiksmas vyko pliaže, ant smėlio, todėl stiebų ardymas tapo kasdienybe. Tarptautinės komandos su žvaigždėmis priešakyje darbavosi iš širdies. Pusė komandos stiebą suką į vieną pusę, kiti į kitą, per jungimą stiebas kratomas liejamas vandeniu:
Stipriai užstrigusią jungtį rekėjo pastoviai aušinti vandeniu. Netgi po labai nežymaus pasukimo jungtis užkaisdavo:
Tradiciniais būdais stiebo išrinkti nepavyko. Išbandėme naują. Stiebas pririšamas kevlarine virvute prie medžio ir traukiamas:
DĖMESIO. Šis būdas tinka paprastiems stikliniams stiebams. Anglinius lenktyninius virvutė sugniuždo. Taip nutiko mums. Virvutė perspaudė stiebą kiaurai – tarsi žirklėmis perkirpo.
Paskutinę dieną pliaže dirbo fotografai. Buriavime fotografuojamas purslas ir didelė banga. Bangos nebuvo. Teko imti purslą. Čempionų fotosesijos iš šono atrodė linksmai. Asistentas ant žvaigždžių pylė vandenį, o fotografas gaudė momentą.
Valgykla. Po varginančio visų burių takelavimų ir stiebų išlinkimų visus džiugino lenkiškos dešros išlinkimo stebėjimas ir vartojimas:
Kainos:
Gero vėjo!
Gintas LTU89