Saugumas, remontas
Saugumas buriuojant burlente
– neplaukiame į jūrą pučiant vėjui nuo kranto.
– buriuojame dviese arba būtinai krante likęs žmogus turi žinoti, kad išplaukėte ir kada planuojate grįžti.
– buriuojame su mobiliuoju telefonu neperšlampančiame dėkle.
– gelbėjimo laivo „Kristina“ telefono Nr. įvykus nelaimei Kuršių mariose – +370 286 06942
Grįžimo būdai
– lūžus burlentės gikui atrišame ir pritvirtiname giką taip, kad grįžimui galėtume naudotis sveikąja giko puse. Plaukdami stipriai neapkrauname giko.
– lūžus burlentės pelekui pririšame trapeciją per galines kilpas. Lenta į vėją neplauks, bet stabiliai dreifuos halfwindu.
– lūžus burlentės stiebui įsistatome ilgesnį stiebo likutį arba susivyniojame burę ir parsiiriame naudodamiesi stiebu kiap irklu.
– nutrūkus burlentės šarnyrui pirma gaudome lentą, o ne burę. Ištakeluojame burę ir irkluojamės į krantą naudodamiesi stiebu arba rankomis.
Rengiamės pagal vandens, o ne pagal oro temperatūrą.
Svarbiausia – įvertinti savo jėgas.
Remontas
Naudojamos tik epoksidinės dervos!!!
Burlenčių gamyboje naudojamos epoksidinės dervos. Poliefyrinės suėda visą lentos vidų nebepataisomai. Smulkūs viršutinio sluoksnio pažeidimai remontuojami užpilant greito stingimo epoksidine derva arba užklijuojami dvikomponenčiu epoksidiniu “plastilinu”. Plaukti galima po 20-30 minučių. Jei pažeidimas didesnis, nebe kosmetinis, o kostrukcinis – kreiptis į profesionalą.
1. Dvikomponentė epoksidinė derva greitam remontui (du švirkštai).
2. Epoksidinis “plastilinas”.
3. Kito prekinio ženklo epoksidinis “plastilinas”.
4. Klijai hidrokostiumų remontui – SEAR SUB . Tikrų klijų “Blach witch” galima nusipirkti Marineroje Kauno jachtklube. Daugmž vandeniui atsparūs kontaktinia klijai H88 naudojami paminkštinimų klijavimui prie lentos ir giko (neklijuoti lentos įtrūkimų – išgrauš lentos vidų).
5. H88 kitos spalvos pakuotėje.
Šiaip visi šitie buitiniai klijai tinka tik smulkiems kosmetiniams remontams.
Mėgėjiškam smulkiam remontui naudojant stiklo audinį geriausia naudoti normaliai kietėjančius epoksidinius klijus. Suklijavus glaistoma automobiliniu polieteriniu glaistu prieš tai įsitikinus, kad jis nepateks į vidinį putplastinį sendvičo sluoksnį.
Negalima plaukioti prakirsta lenta, nes ji siurbia vandenį ir sunkėja.
6. Prakirstas burės monofilmas užklijuojamas lipnia juosta. Geriausiai tinka oranžinė vandeniui atspari juosta ir lipnus dakronas ( Marineroje ). Klijuojant biudžetinėmis lipniomis juostomis arba santechnikų juostomis lieka klijų sluoksnis kurio labai nemėgsta burių meistrai.
Burlenčių ir kietų irklenčių, irklų remontas:
Audrius (Kaune) +37068778187
Burių remontas:
Rimvydas (Vilniuje) +37060180109
Arvydas (Kaune) +37069825408