NAUJIENOS

VOR Klaipėdoje

20070906_volvose_119
2007.09.18
Volvo Ocean Race jachtos viešnagė Klaipėdoje.

20070918_vor_jachta
Šeštadienį F18 klasės katamaranų asociacijos vado Redo (nuotraukoje) skambutis šiek tiek pakeitė kelionės į pajūrį trajektoriją. Akinio spotą valandai iškeitėme į retą progą apžiūrėti Volvo Ocean Race bolidą.
Jachtą sponsoriauja ir reklaminiais tikslais naudoja Ericsson. Visą likusį laiką įgula ištisai treniruojasi pagal griežtą grafiką. Kapitonas pasakojo, kad jie prieš porą dienų iš Stokholmo į Gotlandą atplukdė stambios kompanijos bosą. Uoste vyrukas iššoko iš jachtos vidurnaktį, o jachta nesustodama tęsė treniruotę. Lietuvoje VIP’ų plukdymas buvo komplikuotesnis dėl žiaurokų sąlygų. Penktadienį vos spėjusi už lakierkų ir štibletų sugaudyti per bortus plaunamus VIP’us šeštadienį įgula į jūrą nebeplaukė. Pučiant stipresniam nei 13m/s vėjui jachtoje gali būti tik profesionali komanda.
Jachtos komanda susideda iš 10 žmonių. Kitais metais planuojamas priimti vienuoliktas ekipažo narys taip vadinamas “media” žmogus. Jis rūpintusi video, foto medžiaga, internetu ir dirbtų virėjo darbą. Edai, gal norėtum aplėkti aplink pasaulį?
Man labiausiai rūpėjo palyginti šio laivo ir formulės galimybes. Jachta skirta plaukti halfvindu ir bakštagu. Kaip ir visi greitaeigiai laivai fordevindu plaukti ji nepritaikyta. Keli skaičiukai:
Išglisavimas – vėjas 18 mazgų. Formula Windsurfing- 7-9mazgai.
Maksimalus greitis  – 43,8 mazgo. Norėjau garsiai suabejoti, bet kapitonas pasakė, kad jis greičiau 35 mazgų neplaukė ir nenorėtų būti plaukiančiojo vietoje. Neįtikėtinas greitis. Prieš porą dienų jie lakstė prie Stokholmo. Prie 10m/s (20kts) vėjo su pilnomis burėmis (700kvm) lygiame vandenyje jachta išvystė 22 mazgų greitį. Formula Windsurfing pučiant tokiam vėjui lenktynių distancijoje išvysto 25 mazgų maksimalų greitį.
Šiaip tokie laivai fiksuoja ne momentinius, bet paros greičio rekordus:
2005 “ABN AMRO ONE” 70ft, Mike Sanderson, NZL 546.14nm, 22.75kts
2006 “ABN AMRO TWO” 70ft, Sebastien Josse, FRA, 562.96 nm, 23.45kts
Priešvėjinio plaukimo kampas 35-50 laipsnių.  Pučiant stipriam vėjui -35, silpnėjant kampas blogėja. FW priešvėjinis kampas geriausiu atveju neviršija 50 laipsnių.
Falai – burių pakėlimo virvės. Ant vieno fiksatoriaus yra įdomus burės pavadinimas “down fucker”:
20070918_vor_falai
Jachta turi unikalią pasvirimo reguliavimo sistemą. Kylis pakabintas ant šarnyro ir gali keisti pasvirimo kampą iki 40 laipsnių.
Kylio svoris – 4,5 tonos.
Aukštis – 4,5m žemyn nuo guolio, 0,4m – į viršų.
20070918_vor_pelekas
Balta rodykle pažymėtas kylio mechanizmas. Virš jo pakabinta viryklė su žydrais dujų balionais. Dešinėje matoma lentyna su energetinių gėrimų ir ketčupo buteliukais.
Jachtos pasvirimo kampas kinta iki 15 laipsnių. Kylio judinimui naudojamas dyzelinis arba elektrinis varikliai. Yra galimybė keisti kampą ir rankiniu būdu. Su varikliu kylis iš vienos kraštinės padėties į kitą pereina per 28 sekundes (ABN AMRO per 9s). Kapitonas užsikalbėjo ir įjungė mechanizmą nepastebėjęs, kad į jachtą sulipo ekskursija. Iš panikos denyje suprato, kad ne visi žino jachtos konstrukciją. Bet kylio pasvirimas labai padidina dreifą. Po pirmųjų bandymų į jahtą buvo įstatyti papildomi du švertai dreifui mažinti. Nuotraukose matosi labai įdomūs ir tiksliai išdrožti švertų profiliai.
Jachta pagaminta pilnai iš anglies sendvičo. Visi šturvalai, gervės ir kitos dalys irgi angliniai. Jachtos vidus primena kosminį laivą. Nėra nieko nereikalingo ir visur aplink vien anglis. Tik kylis yra plieninis su neatskleisto metalo balastu. Šturvalas kažkiek primena burlentės giką: toks pats vamzdžio skersmuo, guminė danga. Šėlstant audroms vairininkas prisisega prie šturvalo ašies, stovi ant specialios platformos, kuri leidžia vairininkui išlaikyti vertikalią padėtį netgi jachtai gerokai pasvirus.
20070918_vor_sturvalas
Pasak kapitono ši jachta jau baigė savo varžybinę karjerą ir naudojama tik reklamai. Šių metų lapkričio mėnesį bus pabaigta nauja jachta, o antra – balandžio mėn.. Pasiruošimas vyksta pilnu tempu.
Daugiau apie jachtą
Visa fotogalerija iš Klaipėdos

Gero vėjo!
Gintas Lapėnas
LTU89