NAUJIENOS

MB Vito LR taurė

20080519_lrtaure119
2008.05.19
Rekordinis Formula Windsurfing dalyvių skaičius, daugiausia Mersedesų krantinėje, tirščiausias oro – uodų mišinys XXI amžiuje.
(Bus papildyta)
Gegužės 17-18 dienomis Nidoje vyko Lietuvos Respublikos Mercedes-Benz Vito burlenčių taurės Formula Windsurfing ir slalomo varžybos organizuotos LBA ir partnerių. Tai tradicinis pavasario renginys, kuris padeda išaiškinti geriausiai žiemą išnaudojusius burlentininkus. Taurės varžybos – generalinė repeticija dalyviams ir organizatoriams prieš čia vyksiančias tarptautines NP Baltic Cup 2008 Formula Windsurfing varžybas.
Penktadienio naktį ėjome trinti Jūratės iškilumų. Po Jūratės dar aplankėme kitą Jūratės ir Kastyčio skulptūrą. Čia nieko netrynėme. Arvydas sakė, kad šios skulptūros negalima liesti, ypač Kastyčio užpakalio. Matyt, kažkas lietė.
Šeštadienis, gegužės 17 d.
Vėjas
Pietryčių vėjas elgėsi taip kaip ir pridera rytų krypčių vėjams Kuršių mariose. 5-6 m/s pūtė nuo 6 iki 10 val. ryto. Vėliau akustinę vėjo iliuziją kūrė į krantą besidaužančios bangelės. Planuojamo starto metu stiprumas buvo apie 2-3 m/s. Varžyboms to mažoka. Startai buvo atšaukti.
Veiksmas
20080519_mb
Užsiregistravę dalyviai užsiėmė įspūdingo dydžio Mercedes-Benz lipdukų klijavimu ant burių. Vėjo nenusimatė, tad buvo laiko pagalvoti apie logotipo kompoziciją ant burės ir ramiai prisiklijuoti.
Įvyko varžybų atidarymas su Lietuvos himnu ir valstybinės vėliavos pakėlimu. Ši garbė buvo suteikta 2007m. Lietuvos čempionui Gediminui Gresevičiui LTU76.
Iškart po atidarymo ceremonijos ir dalyvių instruktažo ant flagštoko pasirodė “Z” vėliava – visi į vandenį.
Gerą pusvalandį paplūduriavę prie starto linijos dalyviai buvo nusiųsti į krantą. Vėjas elgėsi kaip buvo numatyta prognozių ir iki vakaro nepakilo. Toks gyvenimas, toks buriavimas.
20080519_sliautas
Vakarop prasidėjo krepšinis per TV. Vieni žiūrėjo finalines rungtynes, kiti pratinosi prie nugalėtojų pakylos.
20080519_treniruote
18 val. Mercedes-Benz atstovai Lietuvoje “Silberauto” perėmė veiksmą į savo rankas. Prasidėjo MB Vito, Viano, C klasės sedano ir visureigio bandomieji važiavimai bei viktorina. Važiavo visi norintieji. Likę studijavo medžiagą ir atsakinėjo  klausimus, užsiiminėjo dešrelių dešringu iš rūkstančio dešratoriaus.
Temstant aš buvau išvestas namo, kad nematyčiau kas dėjosi toliau.
Sekmadienis, gegužės 18 d.
Vėjas
Vakarai, lyg bandė šiaurės vakarai pūsti, bet nepapūtė. Nuo 11 iki 12 val buvo minimumas. Po 15 val nusigiedrijo ir kokią valandą papūtė lygesnis ŠV.
Veiksmas
Įvyko du plaukimai. Po trečio ir ketvirto starto plaukimai buvo atšaukti dėl vėjo trūkumo. Toks buvo vyr. teisėjo sprendimas silpstant fonui. Nuo kranto atrodė, kad sprendimai buvo teisingi. Absoliuti dauguma dalyvių stovėjo vietoje.
Pirmąjį plaukimą žymiai geriau buvo startuoti kairiuoju halsu.
20080519_1_startas
Startavę dešiniuoju vos užkilo iki kitą starto linijos galą žyminčio plūduro.
20080519_11_startas
Dramatiškas buvo pirmojo plaukimo finišas. Į vartus atlėkėme penkiese ir sustojome. Vienu momentu atrodė, kad Audrius LTU51 prašoks visą būrį ir finišuos pirmas, bet kažkas sutrukdė jam tai padaryti. Visos distancijos metu susiklosčiusi rikiuotė buvo suardyta praskydusio vėjo ant finišo linijos. Nesvarbu kiek kas buvo atsiplėšęs. Prie finišo visus skyrė 10-20m atstumas.
Prieš antrąjį plaukimą starto plūdūras buvo nuleistas gerokai žemiau. Šiaip jis buvo leidžiamas starto procedūros metu (minusiukas distancijos komandai) ir įnešė nemažai sumaišties apsisprendžiant dėl naudingos pusės. Dauguma startavo dešiniu. Ši atlekianti minia minimalaus vėjo sąlygomis sumakalavo vandenį, orą, prigeneravo chopo tarsi pūstų 12 m/s ir paspringo savo sūkūriais.
20080519_22_startas
Vėl išlindo startavę kairiuoju halsu.
20080519_2_startas

Mantas LTU99 (kur numeriai?) turėjo pajusti įtampėlę, o Audrius LTU51 jį šiek tiek įtempęs praleido. Gražus kovos momentas, gražios kopos, ir gražus garnys ant molo šalia “Ešerinės”.
20080519_222_startas
Finišas vėl buvo skylutėje.
Kiti startai buvo ramesni.
20080519_3_startas
Sunku aprašyti sekmadienio taktinius sprendimus. Kol vėjas buvo stipresnis kartais apsimokėdavo plaukti į šiaurinę pusę, bet gerokai pasilpus lyg ir kopa lošdavo. Aš plaukiau pagal atstumą iki artimiausio priešininko. Jei atstumas mažas – plaukdavau paskui. Jei labai didelis – į priešingą pusę. Jei neaišku – pagal įkvėpimą.
Silpnas vėjas yra rimtas išbandymas teisėjų komandai ir nespėjantiems į kontrolinį laiką dalyviams. Laikas buvo skaičiuojamas sekundės tikslumu.
Dar kartą noriu priminti, kad tarp geltonos inkaro bojos ir katerio yra ištempta virvė, kuri kartais gali būti po vandeniu. Neplaukite tarp katerio ir inkaro bojos. Užkabinsite peleku virvę, teks maudytis. Šį kartą pasižymėjo, pasak teisėjo, “etatinis” inkaro virvės ėmėjas Robertas.
20080519_robukas127
Nugalėtoju bendroje įskaitoje tapo šiemet geriausiai lakstantis Juozas Bernotas LTU14 (Kaunas), antras – Mantas Gresevičius LTU76 (Kaunas), trečias – Gintas Lapėnas LTU 89 (Vilnius).
20080519_visi
Varžybų nugalėtojai buvo apdovanoti taurėmis ir diplomais, o šeštadienį vykusios viktorinos nugalėtojai gavo firminius Mercedes – Benz prizus ir savaitgalio pasivažinėjimą su MB. Gražus ir profesionalus MB komandos darbas labai pagyvino renginį.
Ačiū organizatoriams, ačiū rėmėjams, ačiū dalyviams.

Rezultatai
FWA
FWB
Fotogalerija

Ačiū Anželai už nuotraukas.
Gero vėjo!
Gintas LTU89