NAUJIENOS

VG PT II ir KD

2008_05_25_119
2008.05.27
“Kauno miesto dienų” ir VG II Pavasario turo varžybos vyko Kauno mariose gegužės 24-25 dienomis. Rimčiausias šių metų išbandymas.

Pagaliau papūtė. Įvyko pirmos šiais metais varžybos pučiant rimtesniam vėjui. Marios baltavo. Vieniems nuo traukos ilgėjo rankos, kitiems trumpėjo kojos. Žodžiu, visi gavo pačiupinėti jėgos. Startų fotogalerija kaip niekad turtinga priešstartinės įtampos paženklintais veidais.
Šeštadienį įvyko 6 plaukimai, sekmadienį – 5.
Sekmadienio GPS statistika:
Nuplaukta – 65 km
Didžiausias greitis – 47,8 km/h

Prieš varžybas buvo apdovanoti “Vėjas galvoje” Pavasario turo I etapo nugalėtojai.
2008_05_25_diplomai
Sparnuotuosius vėjo generatorius pelnytai atsiėmė LR taurės varžybų Nidoje Formula Windsurfing B grupės nugalėtojas Sigitas Bajorūnas, kuris šiose varžybose jau lenktyniavo pagrindinėje Formula Windsurfing grupėje.
2008_05_25_fwb

Vėjas
Abi dienas pūtė šiaurės rytų krypties pakankamai lygus vėjukas. Šeštadienį iki pietų traukė 7-10m/s, po pietu apie 6-7m/s. Sekmadienį iki pietų marios rimtai pasišiaušė. Sąlygos artimesnės slalomui. Pastovūs 8-9m/s, gūsiai iki 12m/s. Po pietų srautas ėmė trūkčioti ir staigiai nurimo iki 6-8m/s su didelėmis skylėmis.
Išskirtinis buvo sekmadienio penktasis plaukimas. Vėjas pasisuko į šiaurę ir pūtė nuo skardžio. Pirmasis ženklas buvo išmestas neprognozuojamoje srauto nukritimo zonoje. Tarp katerio ir violetinio burbulo visą laiką pūtė apie 10m/s, o už 20 metrų dažnokai stovėjo 2-3m/s skylės.

Plaukimai
Jų buvo tiek daug, kad sunku viską prisiminti. Akivaizdu, kad šį kartą labai stipriai pasirodė sunkiasvoriai. Ypač gerai plaukė Robertas LTU127 ir sezoną atidaręs Arūnas LTU109, nepavejamas buvo Audrius LTU51.
2008_05_25_arunas
Atsigavo Gedas LTU76. Juoda burė stovi geriau negu sezono pradžioje. Įsivažiuojame.
Juozas LTU14 šį kartą turėjo techninių nesklandumų, kurie įtakojo kelių plaukimų rezultatus. Teko matyti gražią katapultą lūžus pelekui prie pirmo ženklo. Kitame plaukime neatlaikė skolintas gikas.
Antrają dieną aš dažniausiai plaukdavau link skardžio dėl dviejų priežasčių. Ten buvo mažiau vėjo ir chopo, ir vėjas arčiau kranto pasisukdavo labai naudingai. Į kitą pusę lėkiau tik paskutinio plaukimo metu genamas desperacijos ir matydamas šiokį tokį pastiprėjimą, nes labai reikėjo iš antro dešimtuko atsidurti priekyje. Pavyko. Pavyko todėl, kad pūtė vėjas ir gavęs gūsį visą jį iki paskutinio pirstelėjimo išnaudojau tam, kad atsidurčiau kuo arčiau kito kranto.
Dėmesio verti pavėjiniai kursai. Po rūgščių laviruočių dauguma rinkdavosi ramesnę, palei skardį esančią pusę. Galbūt nuovargis keistai užaštrindavo saugumo jausmą, bet dauguma važiuodavo “vištakilpėje”. Ten nebuvo tiek vėjo. Įsispyrus į normalia kilpą galima buvo atsikovoti prieš vėją prarastas vietas.
Pirmąją dieną, kai skardžio pusė nebuvo vienareikšmiškai naudinga RS280 lenktynininkai daugiausia plaukdavo prie skardžio. Jiems žymiai svarbiau išnaudoti vėjo krypties suteikiamus kampo pranašumus negu vėjo stiprumą. Tai bene didžiausias skirtumas tarp glisuojančių ir neglisuojančių laivų. FW renkasi užtikrintą glisavimą.
RS280 jachtoms irgi užteko rūgšties. Ne visiems išsivyniodavo spinakeriai, buvo plyšusių burių:
2008_05_25_rs280spinakeris
Labai keistai atrodė ore tabaluojantys vairai. Formulėje oro patekimas prie peleko stabdomas visomis įmanomomis priemonėmis. Dugnas aplink peleką turi būti pakankamai platus, jeigu to neužtenka, klijuojami guminiai “flaperiai”, kurie prilimpa prie vandens paviršiaus ir neprileidžia oro. Galų gale peleką tvirtinantys varžtai turi gumines poveržles, kad oras negalėtų patekti pro varžtų skyles ir boksą.
2008_05_25_rs280vairas
Be užaštrintos taktikos RS280 ant burių naudoja daugybę srauto indikatorių, kurie leidžia palaikyti maksimalią trauką, akimirksniu reaguoti į vėjo krypties pokyčius. Nuotraukoje matomas išdidintas stakselio indikatorių vaizdas. Bandantys šiek tiek susisukinėti antvėjiniai indikatoriai reiškia užpūtinėjimo pradžią – jachta plaukia aštriausiu įmanomu kursu.
2008_05_25_rs280
Grįžkime prie formulių. Čia buvo pakankamai daug vadovėlinių momentų. Nuotraukoje Arvydas LTU789 demonstruoja teisingą ženklo apėmimą. Jis ateina į ženklą iš toliau. LTU89 apima ženklą labai mažu spinduliu, palieka plyšį tarp savęs ir ženklo, gerokai sulėtėja. Arvydas pilnu greičiu šauna į atsiradusią vietą ir į priešvėjinę tiesę išeina gerokai aukščiau negu LTU89:
2008_05_25_zenklas
Geras vėjas startus padarė gerokai dinamiškesnius. “Tramvajus” link katerio pjudėdavo likus 34-24 sekundėms.
2008_05_25_1plaukimas
Antrą dieną, kai vėjas duodavo stiprius pokyčius link šiaurės atrodydavo naudingiau startuoti kairiu halsu. Kairiu galima buvo kirsti liniją statesniu kampu, bet dešiniu iškart plaukdavai teisinga kryptimi. Idealus startas – dešiniu halsu prie ženklo. Nuotraukoje matomas momentas kai daugybė norinčių pasinaudoti kairiojo halso privalumais sustoja staiga atsiradusioje skyleje. Iš toli su vėju atlėkę “dešiniečiai” praskrodžia skylę ir nuplaukia. B grupės nugalėtojas palieka savo šešėlyje pusę flotilės:
2008_05_25_startas

Varžybos labai nusisekė. Prie starto linijos išsirikiuodavo labai daug dalyvių. Savaitgalis atgaivino vos ne iki gaivinimo.
Kauno marių akvatorija puikiai tinka ŠR vėjams.
Rezultatai
Fotogalerijos:
I diena
II diena

Pavasario turo nugalėtojų laukia Makita, Vėjas galvoje ir North Sails apdovanojimai, o visų entuziastų šį savaitgalį vyksiantis tarptautinis, didžiausias Baltijos šalyse NP Baltic Cup 2008 renginys.

Gero vėjo!
Gintas LTU89