NAUJIENOS

2010.07.10
Baltosios naktys Nidoje arba “New Vision” taurė
Galerija

Nuspėję gerą orą mano šeimyna su Anubiu priešakyje, net prieš savaitę užsirezervavo vietas “surf karavaną” vykstančiame į Nidą pažiūrėti Baltųjų naktų. Bevažiuojant krautis inventoriaus sužinau, kad vienas surferis supasavo, Paulių paliekame ir smarkiai vėluodami į paskutinį keltą išlekiame autostrada pajūrio link. Kaip ir tikėjomės į paskutinį keltą nespėjam, bet gaunam valandžiukę poilsio, nes 2 nakties veža pirmas keltas. Baltąsias naktis Nidoje pasiekiam švintant, o gal nespėjus sutempti. Dėja miegoti negalim, nes nuo perkrovimo užsitrenkė namelis. Mašinoje randam alaus ir galva pradeda geriau dirbi. Arūnas prineša visokiu pagaliukų, o aš traukiu iš mašinos atsuktuvus ir reples. Dar nepasibaigus alui namelis bendrom jėgom atrakinamas ir puolam krauti inventoriaus lauk. Sukraunam didžiulę krūvą ir jau sprendžiam ar čia miegoti ar keltis ? Vėjas žadėjo vėluoti į darbą, tai nusprendžiam pamiegoti.
Šeštadienis išeiginė, todėl keltis neskubam, kadangi mūsų kompanijoj nėra Kalvio, tai ir kiaušinienės niekas neskuba daryti. Pusryčius išgelbsti Kristinos karšta kava ir Andriaus atvežtos Biržietiskos bandelės su lašinukais. Nidos jachtklube neramumai, visi tvarkosi inventorių. Gintas pakviečia į “New Vision” varžybų atidarymą. Pasidalijame prizais už praeitus nuopelnus, pasipuošiame gražiais Vėjas galvoje mediniais akiniais ir einame toliau čilinti, nes Vėjas vis dar miega. Pirmieji sulipa į balą Mantas su Andrium ir nesunkiai nuglicuoja. Vartai nusprendžia, kad pusryčiai yra šventas reikalas ir užsima kiaušinienės gamyba. Aš suorganizuoju kavos, nes savo dar vis neturim ir einam pusryčiauti. Kažkaip keistai vis dar esant ramiom pušų šaknims Gintas uždūdija starto procedūros pradžią. Ant stalo nebaigta kiaušinienė ir dar vis karša  Kristinos kava.
Kadangi Vėjas jūrinis stabilus, jamu didžiausią seniai užmirštą 12,5 NP, nes ir kiti ima didžiausias bures ir lekiu vėluodamas i startą, kuris žiauriai toli nuo kranto. Anželka rėkia, kad neplaukčiau nes visi jau antrą ratą daro. Turėdamas laisvo laiko, pasitikrinu kaip sureguliuotas inventorius,  prasibandau starto liniją ir su nekantrumu laukiu antro starto. Saugiai išmestoje starto linijoje ekstremų nenusimato, kairiu vos įmanoma kirsti starto liniją, todėl fanarų ir aukų starte nenusimato. Pirmą plaukimą, prisiminęs formulę  išlošia Audrius LTU 51. Antą plaukimą nesunkiai išlošiu aš. Sudarydamas konkurenciją, gerai ir greitai plaukia Ežys Ltu 1001 .Taktika paprasta, varai kuo arčiau kopos, ten pučia, leki į pirmą ženklą, pavėjui vėl leki taip pat iš pradžiu pas kopą, paskui i vartus. Dėja formulytė baigiasi po dviejų plaukimų, nes Gintas bando išspausti iš Vėjo viską. Po pertraukos skelbiamas išsvajotas slalomas. Šį kartą į startus jau nevėluoju. Pirma gonkė, pirma lengva pergalė, Vėjas ribinis su mano pertempta 7,6 bure išglisuoti nelengva. Sekantį plaukimą neišglisuoju prieš startą ir rezas akivaizdus,jau nieko negaliu pavyti. Todėl kitus startus pasirenku škvalus ir startuoju lenktyniaudamas su Vėju. Pajuntu, kad mano diena, Audrius nieko negali padaryti ir su didesne bure. Arūnas pasirinko per mažą lentą ir vairiuką, todėl iš lyderių iškrito. Neblogai lekia Mindaugas 41, bet nestabiliai. Vaidas 190  po truputi artėja prie lyderių. Labai gerai pasirodė Mantas 99, bet lūžus stiebo prailgintojui perlipa į teisėjų laivą. Į Nidą grįžtame vėlokai. Bet su gera nuotaika, nes net nelabai ką žadant prognozėms įvyko gera varžybų diena. Visi sudrimba nuo malonaus nuovargio, pamiršdami senas buriuotojų tradicijas. Mantas lyg ir buvo užsiminęs apie Jūratę, bet nelabai kas jo klausė. Pajūryje siautėjo radistai iš Zip fm, bet neatsirado jėgų juos aplankyti. Robiukas išvežė išpilti kemperio bakelį ir pakliuvo į Nidos istoriją. Nepastebimai Baltoji Nidos naktis baigėsi, išaušo nieko nežadantis rytas…

Sekanti dalis:
Išaušo sekmadienio nieko nežadantis rytas. Stovyklautojai jachtklube kilo neskubėdami, niekas nekaitė kavų ir nečirškino kiaušinienių. Vėjo nesimatė. Skipermitingo metu nubalsavome už vakarėlį jachtklube, atsisakydami visokių ten pirčių. Karšta diena įpusėjo ir puolėm užsiminėti Vėjo darymo burtais. Arūnas vėl iškepė skanią sočią kiaušinienę, Kristina užkaitė kavos, užkūrėme net kaljaną, bet Vėjo vis nesimatė, tada iškilmingai buvo atkištas alus, kuris irgi nepadėjo. Bet argi dykai eisi į vakarėlį. Įkalbėjom Robiuką išbandyti šviežiai atremontuotą RS 6 12,5 burę. Įtampos neišlaikė ir Vartai. Visi sėkmingai nuglisavo. Gintas skelbia fw startus ir plaukia statyti distancijos. Aš vis dar nelabai tikėdamas Vėju išlėto takeluoju 12,5, burės nepritempiu, einu šriubuoti netyčia atlikusios Manto „Z”etkes. Nes ji netelpa į taip pat netyčia Mantui atitekusios Ežio HWR lentą. Prieš išplaukdamas timptelnu normaliai burę, kažkas trakštelna ir tempti palengvėja, nieko įpatingo ant burės nepastebiu ir brendu į vandenį. Plaukiant pajaučiu, kad kemberiai nesivarto, burėje plyšo vidurinė kišenės dalis. Grįžti nėra kada, lekiu į startą, kurio metu išglisavo Andrius ir aš po pusės minutės. Gonkės nutraukiamos, nors išglisuoja ir daugiau formulistų. Pabandom laukti Vėjo, kuris palaipsniui vis rimsta, teisėjai kelia „Z” vėliavą ir prasideda lenktynės krantan. Mano plyšus burė traukia, kaip pašėlus, kapitalistinė  Z‘etkė kelia lentą, jau gailiuosi, kad nebuvo plaukimų. Vakaro programa praeina ramiai, dešreles, grilius, alus ir foto peržiūra. Visi prisimena senas tradicijas ir patraukia undinėles link. Trynimas vėl nepavyksta, nes pirmadieniui Vėjo jau niekas nežada. Pasiimu išeiniginę ir išlekiu pasidairyti po rusam priklausančią Neringą, kiti grybauja po kopas, deginasi pajūrį. Vakare su Steisu priešakyje išanalizavę įvairius Vėjo darymo metodus, apsiginklavę švitriniu popieriumi patraukiame pas Jūratę. Pakeliui buvo tokių minčių nusikirpti plikai, bet ši mintis iškart buvo atmesta. Ir štai pagaliau Jūratės atsikišimai blizga net naktį. Laimingi drožiam namo, pakeliui randam gitarą. Su Steisu surengiam trumpą koncertą, dėja uždirbtos lėšos paliekamos už gitaros nuomą. Visą baltą naktį skamba muzika, jaunimas slampinėja pirmyn atgal, jaučiasi vasara.
Nuo pat ankstaus ryto Vėjas gąsdina škvaliukais. Nusprendžiama duoti kelis FW plaukimus, pertrauka, dar FW ir paskui ligi vakaro išsvajotas slalomas.
Pirmą fw gonkę prakišu Audriui, padarydamas klaidą, neplaukdamas link Kopos. Sekantį plaukimą laimiu, nors visą laiką ant kulnų lipa Karolis. Naudojam didžiausias burės, bet jau juntamas Vėjo stiprėjimas. Po pertraukėlės organizatoriai perkelia distanciją prie Kopos ir padaro slalomą. Pirmą plaukimą lekiu iki ženklo su aiškia persvara, bet išsimaudau ir lieku gale, finišuoju net 5. Tirpsta įgytas pirmą dieną taškų pranašumas. Bandau startuoti prie katerio, bandau prie ženklo, trūksta greičio, posūkiai nesigauna, vis dar skaičiuoju kaip tirpsta taškai. Tikriausiai greičiausiai lekia Ežys LTU 1001, Mindaugas taip pat daro daug klaidų visi nervinasi, jaučiasi didžiulė įtampa.Vienintelis Audrius šaltai iriasi priekin mažindamas prarastus taškus. Pagaliau keliama varžybų pabaigos vėliava. Jau nesusigaudau kiek taškų pralošiau ir nusprendžiu, kad laimės tas, kas pirmas grįš krantan. Audrius lekia priekyje, bet po truputį jį vejuosi, matau, kad pavyti iki kranto nespėsiu, bet čia jis daro klaidą, halsuoja ir nuplaukia už prieplaukos, aš lekiu pilnu greičiu link Kopos ir pasiekiu Nidos jachtklubą pirmas. Kol ištakeluojam inventorių atsiranda rezultatai, mano spėlionės pasitvirtina, laimiu prieš Audriu slalome vienu tašku, tai didžiulė pergalė. Per apdovanojimų ceremoniją pasipuošiam naujais “Vėjas galvoje” akiniais. Prie medinių medalių, renkuosi rėmėjų paruoštus geriausius prizus. Kadangi ir toliau žada tokį gerą orą, pasilieku Nidoje dar padrožti slalomo.
Pasirodo tradicijų tvarkingas palaikymas duoda gerus rezultatus. Varžybos įvyko, net esant prastom Vėjo prognozėms.