NAUJIENOS

Melnragės bangos pučiant vakarų krypties vėjui

Šiemet jūroje dažniausiai tenka buriuoti burlente pučiant vakarų vėjams. Vėjo ir bangų kryptys sutampa ir yra nukreiptos tiesiai į krantą stačiu kampu (onshore). Tai vienos sudėtingiausių ir burlentininkų nemėgstamiausių sąlygų. Tenka daug kovoti dėl aukščio, kiekviena bangelė stengiasi burlentę prispausti prie kranto, po ilgo užkilinėjimo aukščio pakanka vos vienam bangos užkirtimui. Tai daugiau kova ir pratybos negu malonumas.

Išstudijavęs “onshore” buriavimą Šventojoje nusprendžiau išbandyti Melnragę.

Plaukimo fizika lygiai tokia pati kaip Šventojoje. Startuojame kuo arčiau molo, kad iškart būtume toliau nuo kranto mūšos ir švaresniame vėjyje. Viskas aprašyta čia. Šuolių zona Šventojoje išraiškingesnė, rampos statesnės ir daugiau greičio. Prieš plaukdami pasitikriname, ar pučia prie molo ir varome. Nerekomenduočiau čia lįsti jei Šventojoje nesijaučiate laisvai.

Išplaukimas - kuo arčiau molo, tuo geriau.

Išplaukimas – kuo arčiau molo, tuo geriau.

Išplaukus į spoto vidurį galima susilieti su labai geromis bangomis. Jos  įspūdingos!!! Adrenalino liaukos į kūną pompuoja baimę, bet po valandos liauka pavargsta ir galima lakstyti jaučiant džiugesį. Kantrybė reikalinga.

Įspūdingo dydžio ir statumo bangos išplaukus į spoto vidurį. Piktumas - vidutinis. Neįsitikinęs - nelįsk.

Įspūdingo dydžio ir statumo bangos išplaukus į spoto vidurį. Piktumas – vidutinis. Neįsitikinęs – nelįsk.

Onshore nepasižymi rampų aštrumu. Šuoliui tenka ilgai lipti į bangą tikintis, kad viršuje dar užteks greičio skrydžiui, sklęsti leventikiu. Daugiausia įspūdžių suteikia šuoliai nuo beveik lūžtančios bangos.

Onshore nepasižymi rampų aštrumu. Šuoliui tenka ilgai lipti į bangą tikintis, kad viršuje dar užteks greičio skrydžiui, sklęsti leventikiu. Daugiausia įspūdžių suteikia šuoliai nuo beveik lūžtančios bangos.

Ko išmoko onshoras? Tikslaus važiavimo giku į priekį, galinės rankos perkėlimo prie trapecijos virvių viršutinio posūkio metu, labai agresyvaus ir žemo apatinio posūkio. Vėjas 8-9m/s, buriavau Fanatic Trivave 89, ir North Sails Hero 5,3. Lenta glisuoja labai anksti, burė fantastiškai stabili lekiant “clew first” dėl gana kietos galinės škatorinos. Ji neplazda, netampo, nesistengia persijungti, tiesiog pjauną orą tarsi stiebu. Onshorui tai labai svarbu. Žymi dalis bangų raižymo vyksta be burės, nes dėl greičio nuo bangos ji atsistoja lentos viduryje ir niekur jos nenustumsi. Kažkas panašaus juntama darant posūkį ledrogėmis. Tenka tūptis žemai, lentą laužti labai agresyviai ir nesitikint pagalbos iš burės.

Melnragė – labai gera patirtis, praplėstas bangų raižymo burlente elementų arsenalas.

Galerija

Gero vėjo!
Gintas Lapėnas
LTU89