Skrisdamas į Tenerifę lėktuvo galėjau pastudijuoti ne tik meniu ir saugumo instrukcijas, bet ir kelionių kultūros žurnalą „SEEN“. Be kelionių aprašymų ten nemažai pokalbių su kūrybiškais arba aktyviais žmonėmis ir glamūriškų svarstymų apie balansą gyvenime. Žurnale šmėstelėjo Fuerteventūroje kelis metus gyvenančio menininko Algio Krikščiūno mintis, kad ilgainiui žvilgsnis į vandenyno horizontą nebekelia euforijos. Gyvenimas žemyne leidžia išlaikyti alkį vandenynui ir bangoms. Atlėkus iš žemyno yra žvėriškas noras kabintis į vandenyną dantimis ir graužti iki pabaigos.
Skrendame į Tenerifę atstatyti kūnų funkcionalumo ir užpilti smegenis milžiniškais euforijos kiekiais buriuojant burlentėmis, winginant ir raižant bangas.
Skirtingos vandens sportų disciplinos leidžia išnaudoti visą vėjo stiprumų spektrą:
Bangos – 0-5m/s
—–
Wingas 4-9m/s,
——
Burlentė 8-24m/s
—————–
Sąlygos
Šiemet sąlygos buvo labiau įdomios negu idealios.
Idealios kai pučia ŠR ir ŠV vėjai. Jie slenka išilgai kranto, yra stiprūs ir gena pakankamai dideles bangas.
Gavome dinamiškos ir įdomios šiaurės krypties. Ją gana sudėtinga prognozuoti, todėl teko dažnai kaitalioti vietas ieškant idealių sąlygų. Anksčiau lakstydavome 3-4 spotuose. Šį kartą net šešiuose.
Starboard 2025
Tenerifėje vyko Starboard metinis atstovų susitikimas ir 2025 metų produktų pristatymas. Ačiū Viktorui Šeputai iš windigo.lt už pasiūlymą sudalyvauti.
Visi iš lentų norime maksimalaus funkcionalumo, reakcijos, greičio ir kitų emocijas keliančių dalykų. Mažai rūpi kaip tai pasiekiama. Kompanijos įkūrėjas Sveinas Rasmusenas akcentavo perėjimą iš ėmimo iš gamtos į davimą. Tvarumas pasiekiamas ne kokybės ar blogesnių savybių kaina. Už kiekvieną pagamintą lentą atsodinamas atitinkamas kiekis miškų, pakavime atsisakoma plastikų, naudojami audiniai iš perdirbtų tinklų, burlentėse atgaivinta medinė technologija leidusi pakeisti energijai imlų anglies pluoštą medžio lukštu nebloginant lentos savybių, dervų biologiniu pagrindu naudojimas. Kad vėjo sportų industrija gana toli pažengusi tvarumo kryptimi galima pamatyti lyginant kelių metų senumo produktų pakuotes su šiuolaikinėmis. Nebėra polietileno ir kitų plastikinių pakuotės elementų (putų polietileno plėvelių, blokų).
SUP – irklentės. Teko išbandyti visas lenktynines irklentes. Vienas vožtuvas, dugno formų pokyčiai, asortimentas papildytas plokščio denio lenta tiems, kurie džiaugiasi irklavimu ne visai ramiuose vandenyse. Taip pat buvo atvežtas bandymui naujas lenktyninis irklas plaukiantiems ilgas distancijas ir irkluojantiems didesniu dažniu. Nauja forma, aštrios briaunos, didesnis kampas tarp irklo mentės ir koto, nauja rankenėlė – tai ryškiausi požymiai. Longboardai bangose labai malonūs ir judrūs. Bangų raižymo irklentės PRO 7’9 ir Spice 7’11 patiko abi. Pro dėl greitos reakcijos, Spice dėl taip pat labai geros reakcijos ir manevringumo, ir gebėjimo net mažose bangose sprogdinti bangų viršūnes pakankamai mažu greičiu.
SUP- foil lentos. Reikėjo arba didesnių bangų arba sprinterio įdirbio. Skrydis atrodo atpalaiduojančiai, bet iškilimas yra labai imlus fizinėms pastangoms. Man iškilti nepavyko. Reikia arti ilgiau.
Burlentės. Kaip visada, svarbiausia yra detalės. Daug detalių tobulinimo. Vienas daugiausiai mokslo ir technologijų pastangų reikalaujantis dalykų yra foilų greičio didinimas. Sparno forma atrodo nežemiškai, buvo kurta naudojant pa=angiausias programas. Starboard dizaineris guodėsi, kad jam tokį daiktą sukurti užimtų apie 200 metų. Nauji foilai taip pat reikalauja naujų medžiagų. Jiems naudojama dar aukštesnio modulio anglis. Sulenkti į kelį tokio sparno nepavyko. Jis linko tiek kiek silikatinė plyta lenkiama rankomis. Kompanija teigia, kad naujas sparnas turi labai žymų greičio pranašumą.
Akcentuota sugrįžusi patobulinta medinė burlenčių gamybos technologija, kuri buvo kompanijos išskirtinumu veiklos pradžioje. Medinės burlentės lekia taip pat gerai kaip anglinės, o čope net geriau už anglines burlentes. Svarbiausia – prieinamumas. Jų kaina gerokai mažesnė už anglies pluošto burlenčių.
Wingai – sprnuočiai. Neužteko vėjo viską išbandyti. Pavėjinės lentos atrodo kaip magija ir sklendžia beveik be vėjo. Vienas bandytojas taip ir darė – skraidė beveik be vėjo (3-4 m/s), o kiti neskrido, jiems vėjo reikėjo.
Dedamos pastangos, kad wingų X-15 modelis taptų pilnaverte klase. Tai universali lenta, kiek ilgesnė negu dabar mėgstamos ypač miniatiūrinės wingų lentos. Dydžio reikia, kad dalyviai patys galėtų atplaukti iki starto vietos ir grįžti. 82 ir 95 litrų wingfoil lentos leidžia plaukti vandens paviršiumi.
Klasėje naudojami dviejų dydžių sparnai su galimybe nusegti dalį plokštumos užtrauktuku ir sumažinti sparno plotą. Didesnis sparnas turi apie 1/3 sparno pločio dvigubą paviršių. Dvigubas profilis rankose yra labai konkretus, kietas ir gerai traukiantis dalykas. Lenktynėse spaudžiant gazą derinyje su mažais foilais tikrai yra žvėris.
Bangų raižymas
Burlente bangas raižiau El Cabezo ir Las Americas spotuose. Las Americas gauna tikros siūbos iš vandenyno ir veikia pušiant ŠV vėjams, o El Cabezo vyrauja vėjinės bangos pučiant ŠR krypties vėjui. Potvynis atba atoslūgis bangas padidina, padaro stačias. Šiame spote vyksta burlenčių bangų raižymo PWA pasaulio turo etapai.
Nauji žaislai
Turėjau galimybę porą savaičių bandyti naują AK Durable Supply wingfoilo Tracer 1030 priekinį sparną. Šiuo metu winginu jo pirmtaku Plasma 1000 kuris yra ypač atlaidus klaidoms ir neprasmenga esant ypač mažiems greičiams. Žodžiu, idealus besimokantiems posūkius. Naujas Tracer 1030 siauresnis, ilgesnis, plonesnio profilio, toliau į priekį nuo kojos esantis foilas. Jis pasižymi dizaino ir savybių rinkiniu žengiant sekantį žingsnį wingfoilinime. Greitis, jautrumas, reakcija gerokai greitesni, sklendimas malonesnis, išsipumpavimas greitesnis.
Nebijokite nerealaus salos grožio ir buriavimo patirčių. El Medano vyksta daug burlenčių tobulėjimo kursų ir stovyklų. Jeigu turite įprotį kasmet sudalyvauti profesiniuose ar akiračio plėtimo mokymuose, ir šiemet dar neišnaudojote progos, tai Tenerifė ta vieta kur burlenčių mokslui yra visos sąlygos. Profų tirštumas ir bendraminčių iš visos Europos šaršalas čia kuria išskirtinę atmosferą. Malonu buvo ten matyti veidus iš Lietuvos. Olegas dalyvavo slalomo treniruočių stovykloje, Evaldas prieš porą metų baigęs “Vėjas galvoje” mokyklėlę šiemet dalyvauja net keliuose burlenčių bangų raižymo kursuose Tenerifėje. Suprantu, kad nuotraukose viskas atrodo toliau negu kelionė į Marsą, bet buriavimas burlente ir bangų raižymas ir yra kosmosas.
Gero vėjo!
Gintas Lapėnas
LTU 89