Teko nemažai irkluoti įvairiomis irklenčių rūšimis ir pajusti skirtingų dugno formų ypatybes. Ilgos slystančios (displacement) lentos su apvaliu dugnu yra 30 proc greitesnės už trumpas plokščiadugnes (glisuojančias) lentas kai reikia išsiirkluoti iki maksimalaus greičio. Plokščios lentos linkusios sustoti po kiekvieno yrio, o slystančios beveik nelėtėja. Plaukiant su plokščiadugne glisuojančia lenta kruizinis greitis yra apie 6 km/h, maksimalus spurtuojant iki 8 km/h. Slystančios lentos santykis yra 8,5/13 km/h. (Absoliutus greitis glisuojančia lenta yra didesnis, pavyko išspausti apie 32 km/h nuo penkiametrinės bangos). Kaip ir aišku kodėl silpnam vėjui skirtos lentos yra siauresnės, ilgesnės ir turi gana apvalius dugnus. Jos turi geresnį pradinį greitį reikalingą iškilimui. Bandydamas Noth Horizon 8’4″ 124 L norėjau įsitikinti slystančių lentų pranašumu pučiant ribiniam vėjui.
Ačiū boardsports.lt už galimybę pralėkti 2025 metų sezono pavėjine lenta.
Pati lenta labai graži. Intensyvios metalic spalvos primena sportinių automobilių dažymą. Lentos forma labai išraiškinga su apvaliu dugnu priekyje ir pleištu gale. Lenta labai lengva. Ilgas priekis matomas tik vizualiai, plaukiant nesijaučia jokios inercijos.
Išvada būtų tokia, kad pavėjinės lentos, arba wingfoilinės lentos apvaliu dugnu keičia įprastus reikalus:
– apie iškilimą galima galvoti kai sparnas ima kabėti ore
– tokios sąlygos kai skridau su pavėjine lenta, bet stovėjau su plokščia vėjasparnio lenta sudarytų apie 30 proc. sesijų vidaus vandenyse
– specializuotą tokio tipo vėjasparniams skirtą lentą su kojakilpėmis ir galingesniu silpno vėjo sparnu būtų galima iškelti dar anksčiau
– sklendimas labai lengvu vėju ir yra tiesiog sklendimas ant ribos. Darant posūkį dažnai tenka nusileisti
– slystanti vėjasparnio lenta neturi tokio ryškaus stabdymo kaip plokščia, kai tenka paliesti vandens paviršių
– apvalus dugnas priekyje ir pleišto forma wingfoilo lentos gale labai natūraliai įvažiuoja į greitį auginančius svyravimus pumpuojant
– greitai pasirodys tik vėjasparniams skirtas kompaktiškesnis North lentos variantas Midi.
Be vienareikšmiškai geresnio iškilimo pavėjinė lenta turi ir kitų džiuginančių netikėtumų. Nemažai vėjasparnininkų iškilimą supranta kaip pasyvų veiksmą. Sparnas traukia, lenta greitėja, foilas iškelia ir štai – sklendimas. Lenta puikiai veikia pagal tokį modelį, bet ji atveria kelius ir aktyviam iškilimui. Jei jums atrodo, kad teks pumpuoti mažiau, tai ne (valio!!!). Plaukiant kaip niekad dideliu greičiu esant ribiniam vėjui man ėmė niežtėti rankas pasipumpuoti ir iškilti. Kilo gobšumas išnaudoti kiekvieną beviltišką dvelksmą visuose ežero kampuose. Pampingo gaunasi gerokai daugiau nei lakstant įprastomis lentomis geromis vėjo sąlygomis. Džiugina padidėjęs organizmo aktyvumas, įvalgytų ir biure įsėdėtų atsargų aktyvavimas kūne. Tai aktyvizavimasis, posūkis aktyvios veiklos link netampantis klasikiniu fiziniu arimu. Treniruotės tampa reguliaresnės.
Ypatingos pavėjinės wingfoilo lentos savybės auginant greitį išryškino bandytų foilų savybes iškilimo metu.
Bandžiau su trimis foilais:
– surf North Sonar SF 1280
– North Sonar HA 1250
– AK Plasma 1000
1. Surf foilas – iškyla po 1-2 pumptelėjimų lenta. Foilas kelia labai agresyviai ir sklendžia anksčiausiai iš visų bandytų, juo malonu sukinėtis, agresyviai laužyti, kaitalioti kryptį. Foilas išlieka sklendime net kai atrodo, kad jau uiuiui…
2. HA – reikia pumpuoti dvigubai ilgiau. Iškilimas gerokai sunkesnis, bet sklendimas dideliu greičiu hipnotizuoja. Dusioje pasileidi į kitą ežero pusę, foilas lengvai švilpia kaip gyvačių tramdytojo dūdelė, ir nugrimzti į transą. Ypač švarus sklendimas tarsi nupjauna visus pojūčius.
3. Plasma 1000 – surfinis foilas su trumpu fiuzeliažu. Tas įrodė, kad silpniems vėjams nereikia didelių foilų. Geras pradinis lentos greitis atstoja foilo plotą.
Vandenyje lenta plaukia iš karto ir greitai. Nėra arimo, neįprasta, kad foilas ima kelti neįdėjus tiek pastangų kiek jų reikia plokščios lentos iškėlimui.
Lentą bandžiau su 2025 North Mode Pro 6,5 sparnu. Tai didesniems greičiams skirtas sparnas, kietesnis negu 2024 metų modelis, su naujo sukirpimo plokštumomis ir daugiau anglies pūslėse. Jis ypač gerai dirba su trapecija, nes traukia labai stabiliai ir pjauna nesiblaškydamas. Sparnas labai stipriai skiriasi nuo įprastų freeraidinių sparnų. Mėgstantiems trauką rankose arba sunkesniems tai daiktas labai įsukantis į lenktynes su pačiu savimi. Tai daiktas, kuris veža kai atsiranda ambicijų arba pripratusiems prie anglinių burlenčių, stiebų, gikų, dviračių ir kitų žaislų.
Kas yra pavėjinė lenta? Tai sklendimo svaigulys. Lenta šimtu procentų tinka tiems kuriuos vietoj aukščiausio šuolio, didžiausio greičio ar pjedestalo ambicijų valdo sklendimo transo poreikis. Bandžiau lentą vidaus vandenyse, bet pavėjinės lentos turi labai platų panaudojimą bangose, jos išplečia pačių bangų raižymą pučiant silpniems vėjams ir čiuožiant siūboje atviroje jūroje. Vidaus vandenyse šios lentos nustumia nesklendimo ribas iki tikrai beviltiškų blizgančio vandens paviršiaus sąlygų. Jei jaučiate sunkią dalią nesklęsdami kai visi taip pat nesklendžia – maištaukite, imkite pavėjinę lentą.
Gero vėjo!
Gintas Lapėnas
LTU89