Buvo linksma, tai ir tekstas nelabai rimtas.
Ar tiesa, kad Tenerifėje lijo?
Vykstant į Tenerifę prognozės rodė labai silpną vėją visas dvi savaites. Todėl atvykęs į salą atsitūpiau į kamputį terasoje, apsiklojau lentos maišu ir verkiau lygiai savaitę, kad nepučia. Po savaitės prognozė apsivertė ir stipriai papūtė. Vėl verkiau kamputyje po maišu dėl to, kad nepasiėmiau burlentės.
Tai kaip ten Kanaruose?
Šiaip didžiausia problema Tenerifėje yra dienos trukmė. Būtų ilgesnės dienos tai nebenušliaužčiau iki automobilio nuo persiplaukiojimo. Nes, jei pėsčias įlipi į automobilį tai jautiesi neišnaudojęs ir plaki save. Yra pavojus pervargti spaudžiant maksimumą, bet persiplaukiojimo nuovargis saloje neblogai sprendžiamas barakitos pagalba. Išgėrus puodelį įvyksta kūno transformacija. Fiziškai juntamas smegenų dalių pasijungimas misijai. Kaip kištukai sukišami į lizdus. Bendras vaizdas tampa panašus į fotoaparato vaizdo ieškiklyje esantį vaizdelį su papildančia grafika. Pirma pasirodo toks apskritimas su kryželiu viduryje pačioje bangos viršūnėje, matymo lauko kraštuose užsidega skalė su bangos dydžiu, bangų seto grafikas su bangų aukščiais, vėjo krypties ir stiprumo duomenys, potvynio fazės grafikas, raudonais stačiakampiais fiksuojami surferiai bangose, o balta linija pulsuoja rifo kontūras ir gyliai, dar kampelyje pelekų pasirinkimas ir išplaukimo kelias retkarčiais žybteli. Išplaukimas visada kaitaliojasi, nes kartais norisi atplaukti su puskilometrio apšilimu iš atskirtos molu akvatorijos, o kartais tiesiai. Kai visos lemputės užsižiebia galima varyti.
Kuo plaukiau?
Sąlygos buvo puikios viskam. Pusę dienų pumpavo bangos irklentei, pusę dienų pūtė vėjas vėjasparniams ir burlentėms.
Plaukiau North Seek 78L vėjasparnio lenta ir su daug foilų. Aiškiausias išvadas galima daryti iš plaukimo visų dydžių North Sonar SF foilais.
Dydžiai – 1080, 930, 830. Nebeužteko laiko vėjasparniu pralėkti SF 680 foilu, bet įspūdis aiškus.
Visi dydžiai elgiasi identiškai. Toks įspūdis, kad mažesnieji foilai iškyla taip pat kaip didžiausias tik didėja greitis ir manevringumas. SF 1080 ežere atrodė kaip silpno vėjo foilas (mano 77kg svoriui) dėl labai gero iškilimo. Sūriame vandenyje man jo buvo per daug ne dėl iškilimo, bet dėl atsiradusio poreikio greitai suktis ant bangos. Atsidūrus ant nuožulnaus bangos veido greitis gerokai išauga ir didesnio ploto foilas kilsteli labai stipriai. SF 930 ir 830 bangų raižymą vėjasparniu darė greitesniu ir labiau kontroliuojamu. Panašu, kad norint raižyti bangas panašiai kaip banglente reikėtų mažo SF 680 foilo. Kad nepainiotumėte raižymo ir sklendimo, tai raižymas yra kai daromi radikalūs apie 180 laipsnių posūkiai su vertikaliu užėjimu į bangą. Sklendimas yra kai vėjasparniu sukinėjamasi pabangiui tam, kad banga išlaikytų foilą sklendime. Visi SF dydžiai sklendžia gerai, bet mažesnieji sklendžia greičiau. Ežerui mano svoriui silpno vėjo foilas ko gero būtų 930 arba 830 dydžio.
Tiesiog plaukiojimo džiaugsmui ežere SF foilas labai tinka dėl labai stipraus kėlimo. Sparnai maži, o iškyla kaip gerokai didesni ir prasklendžia posūkių sulėtėjimus.
Naudojau North Mode Pro 5,5, Nova Pro 4,2, Nova Pro 3,5 vėjasparnio sparnus.
Dėkingas boardsports.lt ir Airidui už galimybę išbandyti tiek džiuginančiųos įrangos
.
Ką imti į Tenerifę?
Jau ne pirmą kartą įsitikinu, kad minimalus vėjasparnio rinkinys būtų 5 ir 3,5 kvm sparnai, lenta ir mažesni negu ežere naudojami foilai.
Aš imu žaislą vėjui ir žaislą bangoms. Du žaislai išspaudžia skaniausias sultis iš visų įmanomų sąlygų. Du žaislai leidžia matyti salą pro rožinius akinius ir dalintis pozityviais įspūdžiais. Iš tikro terasos kamputyje po lentos maišu neverkiau.
Koks džiaugsmai ir liūdesiai aplanko raižant bangas vėjasparniu (wingfoil)?
Jausmas gerokai kitoks negu raižant glisuojančiomis lentomis (burlente ir irklente). Burlente koncentruojiesi į pirmą užkirtimą, o paskui jau kaip banga duos. Kartais ji visa sugriūna ir raižymas baigtas, o kartais galima užkirsti kelis kartus. Bet kokiu atveju visa koncentracija sutelkta į pirmą užkirtimą. Užkirtimas burlente nesveikai staigus. Dėl staigaus krypties keitimo, kartais dingsta iš atminties pats posūkio momentas. Raižant vėjasparniu banga yra tarsi begalinė. Lendant į statesnes bangas arčiau mūšos tiesiog užgriūna galimybės daryti aštrius posūkius. Viskas vyksta greitai kaip riedlente sukiojantis ant rampos. Vos padarius posūkį kitas posūkis ateina labai greitai ir neišvengiamai. Pradžioje tiesiog pjauna senas įprotis po vieno-dviejų užkirtimų gauti užtarnautą poilsį, bet ne – turi drožti be galo kaip riedlenčių parke. Sklendimas pabangiui yra priešingybė raižymui, tai tikras skrydis – sklandus ir įkvepiantis. Nepainiokite raižymo ir sklendimo.
Lyginu bangų raižymą skirtingais daiktais, bet ne tam, kad atsirastų atsakymas į klausimą “Kas geriau?”. Nėra tokio atsakymo. Bangose viskas yra labai gerai.
Pavasarį važiuosime didesne kompanija. Junkitės.
Gero vėjo!
Gintas Lapėnas
LTU89