Tenerifėje gavome dvi savaites stipraus vėjo ir veiksmo bangose buriuojant burlente arba vėjasparniu. Sala dovanojo dvi savaites pakylėjimo . Pakrantės gyvenimas neša stogus. Grįžę į žemyną gaudome mažiausius vėjo pūstelėjimus, bandome persikrauti išspausdami dalelytę “coastal life” patirties lakstydami ežeruose.

Tenerifėje plaukiau 78L North Seek lenta, o grįžęs turėjau progą išbandyti naują North Midi 82L vėjasparnio lentą.

Tenerifės džiaugsmas – barakita. Labai energizuojantis gėrimas. Šiemet jau pilstoma į taures ir kainuoja euru ar pora brangiau. Pernai gėrėme iš stiklinaičių :)
North MIDI lūkesčiai
Ieškau vėjasparnio lentos, kuri leistų išnaudoti gęstančio vėjo valandą atvažiavus prie ežero po darbo. Iš MIDI tikėjausi tokio paties lengvo iškilimo kaip plaukiant pavėjine (downwind board) lenta ir tokio pat gyvumo kaip sklendžiant maža lenta.
North MIDI įspūdžiai
Įspūdžiai daugiausia bus apie pasiplaukiojimus ribinėse silpno vėjo sąlygose pučiant 4-6m/s, o lentos pojūčiai lyginami su North SEEK 78litrų lenta. Mano svoris 77 kg.
North MIDI 82L naujesnės kartos lenta dirbanti plaukimo procesui. Ji nestabdo palietusi vandenį, greitai greitėja, posūkyje nekabina vandens ir t.t. Ji daro viską, ko reikia jau mokančiam plaukti vėjasparniu. Ji padidina iššūkius visiškai nedarydama jų nepasiekiamais. Gudresni posūkiai sugula į vietas organiškai.
Ji skirta mokančiam energingai plaukti plokščia lenta, bet nesprendžia pradinuko problemų. Pradėti foilinti vėjasparniu reiktų nuo plokštesnių lentų, nuo Seek.
Atsistojus ant MIDI staigmena gali tapti mažas pradinis stabilumas. 82 litrai aprašyme atrodo daug, bet dugnas apvalesnis, priekis ir galas siauresni, atramos į vandenį mažiau. Po pusvalandžio plaukimo adaptavausi ir jaučiausi kaip ant 78L North SEEK. O norint jaustis panašiai vos užlipus arba plaukiojant labai skylėtuose ežeruose reikės ir dydžiu didesnės 94 l North MIDI lentos. Bet teks klauptis ant lentos vėjui nurimus žemiau 2 m/s. Visi pasiplaukiojimai ežere dažniausiai baigiasi lėtu grįžimu į krantą atsiklaupus. 82 litrai yra tas tūris kai nereikia maudytis nurimus vėjui.
Žodžiu , kantrybės. Nespręskite apie lentą iš to, kad užlipus pirmą kartą jums dreba kojos. Jos ir turi sudrebėti kelis šimtus kartų, kad prisitaikytų išlaikyti lygsvarą

Lentos dugno forma leidžia jai greitai greitėti ir ir nejausti prisilietimų prie vandens plaukiant dideliu greičiu. Panašus dugno plotis priekyje ir gale daro lentą prognozuojamą po kojomis. Į lygsvaros palaikymo judesius sparnui nusvirus be vėjo lenta reaguoja be trūkčiojimų. Vos atsiradus traukai (kai sparnas pats sklendžia) ji tampa pastovi kaip įprasta plokščia lenta.

Slystančios lentos gugnas lengvai atšoka nuo vandens lekiant dideliu greičiu arba sukant labai aštrų posūkį. Briaunų nebuvimas bet kokį kontaktą su vandeniu daro labai švelniu ir trumpalaikiu.
Pokyčiai perlipus nuo plokščios ant MIDI
– dydžiu sumažinau foilą. Dabar SF 930 silpno vėjo foilas
– pakito pampingas iškilimui. Kuo tankesnį darbą kojomis pakeitė šuoliai į viršų, kad lenta iškiltų kiek galima aukščiau nejusdama kūno svorio. Ant plokščios lentos teko pumpuoti dažnai, nes uždelsus lenta sustoja ir sekančiu pamptelėjimu ją vėl tenka greitinti iš naujo.
– radikalesni posūkiai dėl vandens nekabinančio priekio
– pampingas pavėjui – prisilietimai prie vandens gali būti ištaisomi ir lenta iškyla vėl
– iškilimui gal užtektų ir mažesnio sparno negu 6,5, bet man trauka patinka ir jos reikia greičio auginimui
– perlipau nuo 70cm ant 60cm fiuzeliažo – dar viena pagerėjimas išsipumpavimo, manevringumo kryptimi. Svyravimai, iššokimai ir prilipimai plaukiant ribiniu greičiu nebeaktualūs.

Didelis pradinis lentos greitis leido sumažinti foilo dydį. Dabar 930 ploto foilas tapo silpno vėjo foilu.
Emocijos
MIDI – VAU! Ji nestabdo! Ji nestabdo iškylant, visiškai nestabdo atsitrenkusi į vandenį priekiu arba galu. Nebėra nuostatos, kad dabar pastovėsiu, o paskui iškilsiu ir lėksiu. Toks įspūdis, kad MIDI iškyli kai nori kaip su pavėjine lenta tik po kojomis nėra daikto. Sklendžiant ji atrodo kaip labai maža lenta. Visiškas svaigulys ir žingsnis pirmyn viskame.

Po kojomis lenta atrodo kaip visiškai mažas daiktas puikiai judantis posūkiuose. Lenta aprašymuose atrodo gerokai didesnė nei tikrovėje. Įpakavimo dėžė buvo didelė, atrodė, kad iš gamyklos atvažiavo ne tas daiktas. Ištraukus iš dėžės vėl atrodė, kad per klaidą buvo įdėta dydžiu mažesnė lenta. Ji atrodo kaip gerokai mažesnė lenta savo tūriui.
Lenta
Lentos išvaizda labai kieta, padas labai kokybiškas su pastorinimais pėdos pozicijai jausti ir pastorintais kraštais kulnams. Priekyje yra lipdukas apasaugantis lentos priekį nuo subraižymų.
Įdirbis kuriant lentą juntamas ne tik plaukiant, bet ir vėjo skylėse, kai tenka balansuoti ant lentos sparnui bejėgiškai kabant. Kadangi teko buriuoti ant mažų burlenčių ir raižyti bangas mažomis irklentėmis, tai galiu pasakyti, kad ant skendimo ribos esančiai lentai labai svarbus prognozuojamas elgesys stovint be greičio. Geros lentos sugeba išlaikyti pusiausvyrą tarp priekio ir galo grimzdimo. Padirbėti reikia, bet pastangos yra sveiko proto ribose. MIDI 82L yra labai subalansuota.
Kam skirta
Skirta praskraidžiusiems metus ar du plokščiomis lentomis ir norintiems pokyčių link geresnio iškilimo ir judrumo.
Dešimt balų
Ačiū boardsports.lt už galimybę pralėkti šia lenta. Mane MIDI labai džiugina, pilnai atitinka „pasiplaukiojimo po darbo“ konceptą skylėtuose ežeruose. Dešimt balų.
Mano rinkinys palakstymui “po darbo”:
Lengvai iškylanti vėjasparnio lenta: North MIDI 82L, 6′, 21″
Kietas, ypač gerai pampinguojamas sparnas: North MODE Pro 6,5
Surfinis, gerai keliantis foilas: North SONAR SF 930, koja CF 85, 60 cm aliuminio fizeliažas
Labai naudingas ir paprastas naudoti foilų, sparnų ir lentų atitikimo gidas: Rider Guide V5

MIDI – tai funkcija ir spyris į sėdmenis. Užlipęs jauti, iškilimo lengvumą, lentos gyvumą, kad leisi daugiau laiko ant vandens ir neišvengiamai tobulėsi.
Matyt šios vėjasparnio (wingfoiling board)modelis labai sėkmingas, nes, kiek žinau, netrukus atsiras lenta su padidintu komforto lygiu.
Gero vėjo!
Laukiame jūsų burlenčių ir vėjasparnių kursuose šią vasarą.
Gero vėjo!
Gintas Lapėnas